مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 17:302023-11-18اجتماعي

 میزان مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد بالاست


رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه سهم دانش آموزان مدارس دولتی از رتبه های برتر کنکور کمتر از انگشتان دست است، گفت: میزان مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد بالا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، الهام یاوری؛ رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره اینکه عده ای معتقدند مدارس سمپاد با عدالت آموزشی سازگار نیست، اظهار کرد: اگر به مفهوم دقیق عدالت توجه کنیم یعنی دانش آموزانی که توانمندی رسیدن به کرسی های ارزشمند علمی را دارند، دستیابی به این مسیر برایشان فراهم باشد و اینها همان افرادی هستند که در مدارس سمپاد پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: در نبود مدارس سمپاد، کرسی های ارزشمند علمی مخصوص افرادی خواهد شد که از آموزش های باکیفیت غیرانتفاعی بهره مند می شوند و اگر مدارس سمپاد نباشد درصد بالای رتبه های کنکور از مدارس غیرانتفاعی هستند و کمتر از انگشتان یک دست از مدارس نمونه دولتی و دولتی هستند.

یاوری درباره رای دیوان عدالت اداری برای برگزاری آزمون ورودی در پایه دهم مدارس سمپاد گفت: در مدارس سمپاد برای دوره متوسطه اول و دوم، جذب دانش آموز داریم و افرادی که در آزمون ورودی دوره متوسطه اول پذیرفته می شوند طی دوره ای 6  ساله آموزش های منسجم دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 میزان مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد بالاست

 میزان مهاجرت فارغ التحصیلان مدارس سمپاد بالاست